Van der Kloet
De Echte Bakker

Brood en sport

Win 6 weken gratis sporten!

Brood en sport zijn een perfecte match! Daarom hebben we nu een leuke actie samen met Sportcentrum Bloemketerp in Franeker, Sport Citadel in Leeuwarden en Benefit in St. Annaparochie. Koop bij ons lekker, sportief & gezonde producten en maak kans op een proefabonnement van maar liefst 6 weken bij een van deze sportscholen! 

Hoe werkt het precies?

Bij besteding van minimaal 5 euro aan lekker, sportief en gezonde producten krijg je een kaartje. Vul hierop je gegevens in en lever de ingevulde kaart in in onze winkels. We maken we in totaal 12 winnaars bekend die 6 weken gratis kunnen sporten bij een van de deelnemende sportscholen. 

Deze actie loopt tot 20 maart 2021, je krijgt persoonlijk bericht van ons als je een proefabonnement hebt gewonnen.

Van brood krijg je energie!

Brood is een perfecte basis voor iedere sporter. Van brood krijg je namelijk energie! De voedingsstoffen die verwerkt zijn in brood zorgen voor een langdurige beschikbaarheid van energie en zijn goed voor de werking van spieren. Vooral volkorenbrood is aan te bevelen, omdat dit brood de meeste voedingsstoffen bevat. Met brood kun je bovendien volop variëren en het is gemakkelijk mee te nemen, ook in je sporttas. Brood en sport zijn dus een perfect match!

Intensieve sporters verbruiken veel koolhydraten. Die leveren namelijk de brandstof om een goede prestatie te leveren. Je hebt dus, voorafgaand aan de sportactiviteit, vooral koolhydraten nodig. Omdat brood voornamelijk langzame koolhydraten bevat, heb je lang profijt van de energie die wordt geleverd. Wil je tijdens de training snel energie opnemen? Neem dan een krentenbol! Door de mix van snelle suikers en langzame complexe koolhydraten levert een krentenbol snel veel energie.

Eiwitten voor een goed herstel

Je lichaam moet herstellen na een sportactiviteit. Voor het herstel van je spieren, zijn eiwitten erg belangrijk. Daarnaast zijn koolhydraten, vitamines, mineralen en voldoende vocht na een sportactiviteit van essentieel belang voor een goed herstel. Twee sneetjes volkorenbrood, rijk aan zaden en pitten, met 30+ kaas of vleeswaren is een goede maaltijd na het sporten.

---

De stelregel is: snelle koolhydraten, weinig vet en eiwitten tijdens de training en veel eiwitten, koolhydraten en vocht erna. Een mix van snelle en langzame koolhydraten heeft zowel vóór als na het sporten de voorkeur.

Ga snel naar onze webshop voor lekker, sportief en gezonde producten! 

Brood en sport

De deelnemende sportcentra zijn gekoppeld aan winkels. In Franeker en Dronrijp maak je kans op een proefabonnement bij Sportcentrum Bloemketerp, Franeker. In Leeuwarden (Wagnerstraat & Bilgaardpassage) maak je kans op 6 weken gratis sporten bij Sport Citadel, Leeuwarden. Wil je sporten bij Benefit in St. Annaparochie? Lever dan je kaartjes in in filiaal St. Annaparochie. Gedurende de gehele periode worden er totaal 12 proefabonnementen verloot.